طرح ها و برنامه ها

چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴

آموزش و پرورش

  • تغییر نگاه مصرفی به آموزش و پرورش و ایجاد ساختارها و محرک‌های مولد در تولید دانش و پرورش توانمندی‌های عملی دانش آموزان .

  • توجه مستمر به رشد سطح علمی معلمان و جلوگیری از رکود دانش با تبیین الزامات آموزش های دائمی .

  • تغییر نظام آموزشی غیر هدفمند و شیوه های تدریس سنتی به نظام ‌های پویا و هدفمند .

  • توسعه کیفی نظام های آموزشی بجای نظام های کمی .

  • بررسی مسائل معیشتی و رفاهی معلمان و ایجاد راهکارهای تولید ثروت و بکارگیری منابع حاصله در خدمت معلمان .

ارتباطات و فناوری اطلاعات

  • افزایش نظارت های کیفی بجای کمی و عدم توسعه اوپراتورها بدون ایجاد زیرساخت‌های لازم .

  • کم کردن تنش میان شرکت ارتباطات زیر ساخت و شرکت مخابرات در خصوصی سازی .

  • گسترش حوزه های ICT.

  • ایجاد بستر مناسب اینترنت و راه اندازی و همت در شبکه های مجازی بومی .

  • پیگیری مطالبات اقلام رفاهی معوقه کارکنان شرکت مخابرات ایران و احقاق حق ایشان .

  • راه اندازی سرویس های جدید روز دنیا در کشور و بروزرسانی تکنولوژی‌های داخلی با انتقال فناوری به داخل .

امور اقتصادی و دارایی

  • بررسی محرک های مالی ، تسهیل پولی و اصلاحات ساختاری در حل مسائل اقتصادی .

  • عدم افزایش مالیات به معنی دستکاری در نرخ‌ها و پرهیز از بروز سلایق مالیاتی و جلوگیری از فرار سرمایه و سرمایه گذار از کشور.

  • کاهش مالیات های‌ اجباری و علی‌رأس بدون پایه ، حذف سیستم‌های مالیاتی علی‌رأس و تبیین گفتمان صحیح اخذ مالیات به‌جای تشخیص مالیات .

  • تبیین تعرفه‌های واقعی گمرکی به منظور اخذ عوارض واقعی و بالا بردن درآمد حاصله جهت دولت و همچنین ورود کالاهای باکیفیت در کشور و ایجاد فضای رقابتی سالم با کالاهای تولید داخل .

  • تشکیل کمسیون‌های ویژه واردات و صادرات در گمرکات کشور به منظور ساماندهی وضعیت تعرفه ها و واردات .

  • تغییر نگرش وزارت اموراقتصادی و دارایی نسبت به مردم و بالابردن سطح آگاهی و علم مردم به قوانین مالیاتی .

  • راه اندازی دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی مجاز مالیاتی زیر نظر وزارت اموراقتصادی و دارایی .

  • ساماندهی موسسات مالی و پولی غیر مجاز و تعدیل نرخ سودهای بانکی .

امور خارجه

  • تسهیل ارتباط و تعامل (صدور روادید) و گسترش سطح موافقت نامه‌های تردد بدون ویزا با کشورهای دوست .

  • ایجاد بستر های سرمایه گذاری و معرفی پتانسیل‌های موجود به علاقه‌مندان این حوزه .

 

بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

  • انقلاب در وضعیت اورژانس های کشور و تکریم انسان و همراهان .

  • تعامل با بیمه های درمانی به منظور ارتقاء سطح سلامت جامعه در هنگام تمدید دفترچه های بیمه با کنترل الزامی وضعیت جسمانی افراد.

  • افزایش سطح علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و کاهش میزان تفاوت استان‌ها با یکدیگر.

تعاون، کار و رفاه اجتماعی

  • ساماندهی بیمه های تکمیلی و فراگیر بدون وجود محدودیت های فعلی .

  • شفاف سازی ملاک های تبیین یارانه بگیران .

  • تعریف صحیح از قانون هدفمندی یارانه ها .

  • تعامل سندیکاها و خانه های کارگری با دولت در جهت بهبود وضعیت معیشتی کارگران .

  • تخصیص مشوق های ویژه جهت کارفرمایان و بهره مند نمودن ایشان از معافیت های ممکن در جهت بکارگیری بیش از پیش نیروی انسانی و کمک به رفع معضل بیکاری .

جهاد کشاورزی

  • تدوین طرح نظام جامع کشت و کار کشور به منظور بررسی پتانسیل‌ها وخلاء‌های فصلی کشت و پرهیز از تمرکز بر کشت یک محصول .

  • پیگیری اعطای تسهیلات ارزان بر اساس توانمندی و عملکرد گذشته کشاورزان و دامداران .

  • تحقق صدور بیمه های فراگیر محصولات زراعی با تعرفه های پائین و بسته های حمایتی واقعی توأمان با خرید تضمینی محصولات .

  • تعامل و نیاز سنجی صادرات در طرح جامع کشت .

  • بازنگری در اجرای طرح کنتورهای هوشمند اداره برق برمبنای سنجش ترکیبی زمان و میزان برداشت ونه با هزینه کشاورزان .

  • اختصاص سهم کشاورزی ازمحل هدفمندی یارانه‌ها جهت حمایت از تولید در بخش کشاورزی .

  • تشکیل نهاد مشاوره ای صادرات از سوی دولت جهت تبادل محصولات کشاورزی به خارج از کشور بجای اعطای تسهیلات یا یارانه .

  • تسهیل اعطای زمین با توجه به صلاحیت ها و سوابق .

  • ثبات در تامین خوراک دام و طیور و قیمت گذاری های صحیح محصولات تولیدی .

دادگستری

  • تدوین و بروز رسانی قوانین و تخلفات شفاف صنفی و پرهیز از بروز مشکلات مردم در سازمان تعزیرات حکومتی با گسترش سطح علمی و آگاهی صاحبان مشاغل .

  • تدوین حقوق قضایی شهروندان در مراجعه به محاکم دادخواهی و …

 

راه و شهرسازی

  • گسترش شبکه های ارتباطی و حمل و نقل دریائی تا مرز استقلال از کشورهای حوزه ی خلیج فارس .

  • توسعه و گسترش کیفی بنادر و فرودگاه های کشور با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری خارجی با توجیه مناسب .

  • تغییر الگوی ساخت مسکن از پیرامون به مرکز با ایجاد تحول در بافت های فرسوده و ایجاد فضاهای رفاهی .

  • تعامل با شهرداریها به صورت دو سویه و لزوم اجرای سیاست های کلی تدوینی وزارت راه و شهرسازی از سوی شهرداری‌ها .

صنعت ، معدن و تجارت

  • تاکید بر هدایت صنایع کشور به سوی بومی سازی و مولد محور بودن بجای تاکید بر خودکفایی وهمچنین استفاده از پتانسیل‌های داخلی با بهره‌گیری از انتقال تکنولوژی روز دنیا به داخل .

  • شناسائی نسبت هزینه و فایده بخش های تولیدی صنعتی و تبدیل تهدیدها به فرصت ها و قطع اجرا یا گسترش طرح ها با بازدهی پائین .

  • سرمایه گذاری خارجی در بخش معادن ملی و ایجاد ارزش افزوده صادرات با جلوگیری از خام فروشی .

  • تبیین طرح های نظارتی با محدودیت های زمانی برای خودرو سازان جهت همسان سازی قیمت ها با خودرو سازان خارجی در یک بازده زمانی منطقی و تعامل با صنعت و تکنولوژی روز دنیا همراه با گسترش کیفی سطح خدمات پس از فروش .

  • هدایت خودرو سازان به بخش خصوصی به صورت جدی و واقعی و بالابردن سطح رقابت پذیری محصولات با تنظیم رگولاتوری نه از باب قیمت گذاری بلکه کیفیت تولید .

  • اصلاح ساختار ثبت سفارش های خارجی در تعامل دو سویه با گمرکات کشور و حذف تدریجی تعرفه ها با توجه به نیاز پیوستن به سازمان تجارت جهانی (WTO).

  • جذب سرمایه گذاری خارجی و داخلی در بخش تولید و حذف تعرفه ها ی واردات مواد اولیه و تجهیزات در مناطق ویژه به شرط انتقال در تولید .

  • تسهیل تبادل و تعامل سازنده با گمرکات با توانمند سازی سیستم های بازرگانی داخلی و خارجی کشور در جهت حرکت به سوی صادرات محوری و تامین کالاهای اساسی سرمایه ای و ایجاد راهکارهای تهاتری و مبادله کالا، نه از باب خام فروشی .

  • ساماندهی اصناف و همچنین ارتباط موثر اصناف و خانه‌های صنعت و معدن در خلاء چارچوب های حزبی به عنوان گروه های فشار نه به عنوان اپوزیسیون ، بلکه به عنوان نهاد تصمیم سازی در سیاست های اجرائی دولت و کل نهاد‌های حاکمیتی و علی‌الخصوص ارتباط دائمی با سازمان امور مالیاتی کشور بر پایه‌ی اعتماد و اتحاد کامل .

 

علوم، تحقیقات و فناوری

  • تبیین راهکارهایی که در آن عملگرائی در صدور مدارج علمی باید جای خود را به مدرک محوری و توسعه کمی بدهد، چرا که مهم کیفیت آموزش و یادگیری است .

  • زمینه سازی حضور فعال دانشجویان در شکل گیری احزاب و مشارکت مستمر سیاسی .

  • تقلیل سطح واحد های تئوری به میزان پیش گفتار و توسعه سهم واحد های عملی و تعامل حوزه های تولید و صنعت با دانشگاه ها به جهت رشد نیروهای علمی کار آمد و توانمند .

  • تغییر ساختار مقالات علمی…,ISC ,ISI از صرف تبین نظریه های تئوریک به موارد کاربردی با همکاری بنیاد ملی نخبگان .

  • تبیین و شناسائی حوزه های موثر و نیازهای کشور به جهت شکل دهی پایان نامه ها و مقالات کاربردی با همکاری بنیاد ملی نخبگان .

  • به خدمت گیری درآمدهای تجاری سازی طرح های علمی پژوهشی در صنعت و تولید برای دانشجویان و اساتید به جهت ایجاد بستر رفاهی و تامین شرایط پژوهشی .

  • تعامل پویا و ارتباط موثر با جوامع علمی و دانشگاه های معتبر جهانی پس از شرایط لغو تحریم ها .

 

فرهنگ و ارشاد اسلامی

  • بکارگیری سهم درآمدهای فرهنگی با ایجاد راهکارهای تولید و عرضه ی فرهنگی با توجه به نیاز های مردم در جهت آگاهی جامعه ، چراکه موتور تحول جامعه آگاهی است .

  • زمینه سازی مناسب جهت رشد تولید محصولات فرهنگی با تسهیل صدور مجوزات فرهنگی نه به لحاظ صرفاً کمی بلکه توأمان کیفی .

  • توسعه و رشد مراکز و موسسه های آموزش عالی فرهنگی اعم از مذهبی ، سینمائی ، موسیقائی و … با تعامل با وزارت علوم به جهت آگاهی بخشی و همچنین تجاری سازی صنعت فرهنگی و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی به فرای مرزها .

  • جذب سرمایه گذاری خارجی و داخلی با هدف تولید محتوی ارزشی در راستای گسترش کمی و کیفی محصولات فرهنگی در قالب تعامل با سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران .

کشور جمهوری اسلامی ایران

  • تبیین ساختارهای جدید جهت کنترل عملکرد شهرداریها در کلان شهرها نه از باب دخالت بلکه نظارت به عنوان مطالبه حقوق مردم.

  • فراهم نمودن شکل گیری و توسعه احزاب در چارچوب های قانونی و به صورت سیستیماتیک و مدون با تعاریف ساختارهای سازمانی و متعاقباً انتظار تاثیر گذاری در جامعه و پاسخگوئی بهتر به عنوان واسطه های دولت و مردم .

  • گسترش سطح فعالیت روابط عمومی های استانداریها نه صرفاً جهت برگزاری همایش ها و نشست ها بلکه ایجاد رابطه بین مسئولین استانی و مردم در صورت عدم تشکیل ساختارهای عملی احزاب در کوتاه مدت و انتقال خواستگاه مردم به سطوح اجرائی ، قانون گذاری و قضائی .

نیرو و انرژی

  • هوشمند سازی شبکه های آبرسانی شهری ، صنعتی و خانگی و استفاده از تجهیزات پیشرفته در جهت اصلاح الگوی مصرف .

  • توجه به گسترش و تجاری سازی مولدهای انرژی های پاک و نو ظهور طبیعی مثل باد ، نور خورشید و …

  • اصلاح ساختارهای حوزه های توزیع آب در بستر رودخانه ها و پیگیری حق آب ها و کانال های مناطق خشک .

  • جذب سرمایه گذاری خارجی و توسعه و بهسازی تجهیزات تست ، توزیع و انتقال نیرو و جلوگیری از هدررفت انرژی .

ورزش و جوانان

  • تشکیل ستادهای مشورتی جوانان در سطح کلیه ی وزارت خانه ها و سازمان های دولتی و تعیین راهکارهای نظارتی ، مشورتی و تصمیم سازی با ارتباط موثر و آسان جوانان با بدنه ی دولت .

  • جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی جهت تاثیر یا گسترش فضاهای تفریحی با استفاده از تمامی ظرفیت ها در استان ها با حفظ چارچوب های ارزشی .

  • توسعه اماکن ورزشی با اعطای مجوزات تاسیس باشگاه های فرهنگی ورزشی در اختیار بخش خصوصی .

  • توسعه ورزش همگانی با انتقال بودجه های بخش های مختلف اعم از مبارزه با مواد مخدر ، بخشی از هدفمندی یارانه ها ، صندوق ذخیره ارزی و… به عنوان یارانه بخش ورزش جوانان و کاهش تعرفه ها ی مراکز ورزشی جهت بهبود وضعیت سلامت جسمانی و فرهنگی جوانان .

  • راه اندازی شبکه ملی جوانان با همکاری رسانه ملی .

  • تبیین برنامه های نیاز سنجی علمی، آموزشی و حرفه ای از سوی وزارت ورزش و جوانان با هماهنگی وزارتخانه های آموزش و پرورش ، علوم و صنعت ، جهت شناسایی حوزه های موثر و مورد نیاز کشور و پرهیز از مدرک محوری و بروز بیکاری مضاعف با استفاده از ابزارهای فوق .

  • تبیین معیارهای شفاف و تعریف صحیح از هنجار‌های اجتماعی جهت جوانان ، تصویب و ابلاغ قوانین و مقررات مذکور به تمامی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی از جمله نیروهای انتظامی، بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به جهت جلوگیری از برخورد‌های سلیقه ای و شخص محور که متعاقبا روی‌گردانی جوانان ازمجموعه‌ی نظام اسلامی را جلوگیری نموده و به عکس به مشارکت ایشان در مجموعه‌ی خواستگاه‌های اجتماعی نظام از جمله سیاست، انتخابات و عرصه های اجرایی کمک نماید و به نوعی جوانان خود را از بعد عرق ملی بیش از پیش و به تمام جهات همسو و دلسوز کشور بدانند .

میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

  • بازنمودن بستر سرمایه‌گذاری و توریسم در کشور و ایجاد مناطق ویژه توریستی با حقوق ویژه توریسم و پتانسیل بالای گردشگری .

  • ایجاد و توسعه مناطق ویژه صنایع دستی با محوریت صنایع دستی محلی و بومی و گسترش طرح‌های خودکفایی که بار مالی برای دولت نخواهد داشت بلکه به اشتغال‌زایی و تسهیل فعالیت کمک خواهند نمود .

  • فراخوان جذب سرمایه‌گذاری باشناسایی و معرفی مکان های جذاب بی شمارگردشگری در کشور به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی جهت بهره‌گیری از پتانسیل‌های فراموش شده و نهفته صنعت توریسم .

امور زنان و خانواده

  • ایجاد مکان‌های تفریحی ویژه بانوان که بتواند خلاء ساختاری باغ‌های بانوان را پوشش داده و به نوعی ایجاد مکان‌های سرپوشیده خاصه‌ی زنان که در آن‌ها نیازهای ابزاری ویژه ایشان به معرصه ظهور و پیدایش برسد .

  • ایجاد مشوق ها و تسهیل مسائل و مشکلات بارداری، زایمان و هزینه‌های درمان در بین آحاد جامعه و توسعه شبکه‌های سلامت خانواده در مراکز بهداشت به صورت کمی و کیفی محور با ایجاد حس اعتماد پذیری مردم .

بنیاد شهید و امور ایثارگران

  • اختصاص حداقل بخشی ازفضا‌های تفریحی از مجموعه‌های گردشگری ویژه جانبازان و ایثارگران و توسعه مکانمند فضاهای مذکور در جهت شکوفایی توانمندی های ایشان و ارتقا روحیه فداکاری و ایثارگری ایشان با توجه به خلق حماسه های جدید .

  • اختصاص تجهیزات و امکانات اداری ، رفاهی در سطح کلیه‌ی ادارات و سازمان‌های دولتی و … جهت بهبود وضعیت خدمت‌رسانی به جانبازان و ایثارگران سرافراز میهن .

  • ایجاد کرسی‌های تبادل اندیشه در سطح تصمیم‌سازی‌های کشوربا بهره گیری از توان و تجربیات ایثارگران و ارج نهادن دائمی به رشادت های ایشان .

دیدگاه ها
  • شهروند ۲۹ بهمن ۱۳۹۴, ۱۰:۳۸ پاسخ به دیدگاه

    با درود…
    من به عنوان دانشجوی رشته ی منابع طبیعی یک پیشنهاد دارم
    و آن در نظر گرفتن دیدگاه ها و مشورت با اساتید رشته های منابع طبیعی است چرا که توجه همزمان به حفظ منابع طبیعی و رشد صنعت باعث توسعه ی پایدار خواهد بود و در غیر این صورت نابودی خواهد بود… هرچند در مباحث ذکر شده توجه به انرژی های نو و جلوگیری از هدررفت بیان شده بود که بسیار هم مهم است ولی منابع طبیعی و توجه به ظرفیت ها و جلوگیری از تخریب روزافزون آن بسیار گسترده تر و شایسته ی توجه بیشتر است ….. با سپاس

  • مجتبی ۲۹ بهمن ۱۳۹۴, ۲۳:۵۷ پاسخ به دیدگاه

    با سلام. موضع خودتان را با تندرویهای کنونی مشخص کنید. مردم به افراطیون رای نخواهند داد.

    • adminh ۳۰ بهمن ۱۳۹۴, ۲۰:۲۲ پاسخ به دیدگاه

      ما از مردم هستیم،از مردم و از مردم و باز هم از مردم.
      می گوییم با شجاعت و افتخار می کنیم که بگوييم؛
      نماینده باید ویترین سلایق سیاسی منطقه خود باشد.
      ما مخالف هرگونه افراط گری و تندروی هستیم چون غالب مردم این را نمی پذیرند.
      ياحق

  • مجتبی ۳۰ بهمن ۱۳۹۴, ۰:۱۹ پاسخ به دیدگاه

    سلام
    نکاتی هست که برادرانه با شما در میان می گذارم. به دلیل اینکه جوان و تحصیل کرده هستید و البته دیدگاههای مناسبی دارید.
    آقای دکتر چرا در مورد کسانیکه در چهارچوب قانون از مسائل انتقاد می کنند و نظری خلاف نظر رایج ارائه می کنند سخنی به میان نیاورده اید؟ نکند شما از آن دسته هستید که در مقابل هتک حیثیت و ضرب و شتم دکتر مطهری ها سکوت پیشه می کنید؟ نکند شما از دسته هستید که نسبت به گرانی، اختلاس، بی قانونی، فساد ووو سکوت می کنید اما می روید در مجلس تصاویر زنان ساپورت پوش را نشان می دهید و می گویید تمام مشکلات مملکت این است؟
    نکند شما از آندسته هستید که می خواهید روی رییس سازمان انرژی اتمی سیمان بریزید؟
    نکند از آندسته هستید که به سمت رییس جمهور لنگ کفش پرت می کنید و وزیر خارجه را خائن می نامید؟
    نکند شما از آندسته هستید که از بالا رفتن از در و دیوار سفارتها راضی هستید؟
    نکند شما از آندسته هستید که در مجلس برای روسای جمهور پیشین این مملکت، شعار مرگ بر حواله می کنید؟
    نکند از آندسته هستید که بین بی قانونیها فرق می گذارید؟
    نکند نکند نکند…
    دوران تندرویها به سر آمده است. بهتر است شفاف تر با مردم سخن بگویید. آن صندلی چهارساله ارزش خودسانسوری را ندارد.
    امیدوارم دوستان نظر مرا به گوش شما برسانند. منتظر پاسخ هستم.

    • adminh ۳۰ بهمن ۱۳۹۴, ۲۰:۱۴ پاسخ به دیدگاه

      ما از مردم هستیم،از مردم و از مردم و باز هم از مردم.
      می گوییم با شجاعت و افتخار می کنیم که بگوييم؛
      نماینده باید ویترین سلایق سیاسی منطقه خود باشد.
      ما مخالف هرگونه افراط گری و تندروی هستیم چون غالب مردم این را نمی پذیرند.
      ياحق